Z artykułu dowiesz się:
- Czym różnią się Ford Kuga i Ford Puma pod względem przestrzeni, designu i przeznaczenia.
- Który model lepiej sprawdzi się w mieście, a który na dłuższych trasach.
- Jakie silniki i wersje napędowe oferują oba SUV-y w 2024 roku.
- Jakie są różnice w komforcie jazdy, multimediach i wyposażeniu.
- Dlaczego leasing lub wynajem Forda może być opłacalnym rozwiązaniem dla firmy lub użytkownika prywatnego.
Ford znowu zaskakuje! Małe-wielkie zmiany
Co ciekawe, mimo że oba modele wywodzą się z jednej rodziny i dzielą wiele technologii, różnią się niczym dzień i noc. Puma to miejski sprinter z pazurem, stworzony dla tych, którzy cenią zwinność i nowoczesny design. Kuga to z kolei przestronny, dobrze wyciszony SUV rekomendowany dla osób, które potrzebują dużej przestrzeni – jest w pełni zorientowany na komfort i wszechstronność.
Zacznijmy od nadwozia.
Ford postanowił nie iść na skróty – i chwała mu za to. Zarówno Kuga, jak i Puma po faceliftingu zyskały zupełnie nowe detale, które nie są tylko sztuką dla sztuki. Przedni pas w obu modelach został przeprojektowany, reflektory zyskały nowy kształt, a LED-owe pasy świetlne nadają całej konstrukcji wyrazistości. Szczególnie w Kugę tchnęło to powiew świeżości – nowy grill, większe logo i opcjonalne matrycowe reflektory sprawiają, że wygląda nowocześniej i bardziej dynamicznie.
Puma, choć mniejsza, absolutnie nie ustępuje jej pola. Nowy kształt lamp, przestylizowane zderzaki i odświeżone felgi (nawet 19-calowe!) podkreślają sportowy charakter pojazdu. To auto, które chcesz prowadzić – zanim jeszcze do niego wsiądziesz.
Udoskonalone wersje Forda – wnętrze zaskakuje!
W środku różnice są jeszcze wyraźniejsze. Kuga to przestronny SUV, w którym z łatwością zmieści się cała rodzina, sprzęty biurowe czy spore zapasy spożywcze. Kabina została uporządkowana i nasycona nowoczesnymi multimediami – ekran o przekątnej 13,2 cala z systemem SYNC 4 wygląda imponująco i działa bez zarzutu. Nowy zestaw wskaźników również zasługuje na uznanie – jest czytelny, konfigurowalny i po prostu przyjemny dla oka. Nic dziwnego, że tak wielu polskich przedsiębiorców decyduje się na leasing Ford Kuga – trudno znaleźć inne auto z tej półki cenowej, które jest równie uniwersalne i przystosowane do potrzeb biznesowych.
Puma, mimo kompaktowych rozmiarów, również imponuje. Tutaj ekran o przekątnej 12 cali robi spore wrażenie. Całość prezentuje się nowocześnie i lekko sportowo, zwłaszcza w wersji ST-Line. Kierownica o ciekawym, spłaszczonym kształcie, nowe przeszycia tapicerki, a także znakomita ergonomia – wszystko to sprawia, że czujesz się jak w aucie z wyższej półki.
Jazda w trasie i po mieście – co naprawdę potrafi Ford?
Porównanie modeli Ford może wydawać się jak dotąd mało użyteczne – wychodzi na to, że są do siebie bardzo podobne. Nic bardziej mylnego! Prawdziwe różnice wychodzą na jaw dopiero w trasie. Kuga, zwłaszcza w wersji Active X z zawieszeniem podniesionym o kilka milimetrów i 18-calowymi felgami, to mistrz długodystansowych podróży. Adaptacyjne zawieszenie, szeroki rozstaw osi i przestrzeń we wnętrzu czynią z niej doskonały wybór dla przedsiębiorców, którym zależy na przestronności i bezpiecznej jeździe. Jedyną poważną wadą jest wyciszenie – przy prędkościach autostradowych słychać szum wiatru, który mógłby zostać lepiej zneutralizowany.
Puma za to króluje w mieście. Zwrotność, lekkość układu kierowniczego i dynamiczne jednostki napędowe ułatwiają przeciskanie się w korkach.
Podsumowując, leasing Ford Puma będzie lepszym wyborem dla firm, których pracownicy przemierzają długie dystanse tylko sporadycznie, a na ogół poruszają się po mieście. Z kolei Kuga spełni oczekiwania firm, w których mobilność jest priorytetem.
Ford Kuga vs Puma – porównanie silników
Kuga oferowana jest m.in. z układem FHEV – klasyczną, samodoładowującą się hybrydą opartą na jednostce 2.5 i generującą 180 KM. Taka konfiguracja sprawdza się szczególnie w mieście, gdzie częste hamowanie umożliwia skuteczne odzyskiwanie energii. W trasie jednostka potrafi zejść do 6,5–7 l/100 km – wynik bardzo dobry, jak na tak dużego SUV-a.
Puma korzysta z litrowych jednostek EcoBoost wspomaganych miękką hybrydą. Mniejsze silniki są zaskakująco dynamiczne – szczególnie 155-konna odmiana pokazuje pazur. Dla tych, którzy szukają jeszcze większych emocji, Ford przewidział 170-konny wariant ST, który ma imponujące przyspieszenie. Różnica jest jednak taka, że Pumy nie trzeba ładować ani obsługiwać – po prostu wsiadasz i jedziesz.
Wynajem Ford lub leasing mogą pomóc Ci w podjęciu decyzji, który model jest lepszy. Dopiero wsiadając za kółko, przekonasz się, że mimo pozornych podobieństw masz do czynienia z dwoma autami o zupełnie odmiennych cechach.
Porównanie modeli Ford – bagażnik i przestronność
Kuga wygrywa, jeśli chodzi o przestrzeń – tutaj nikt nie ma złudzeń. Bagażnik, tylna kanapa, liczne schowki i kieszenie, aż się proszą o zagospodarowanie. Puma jednak też nie odstaje. Jej atutem jest MegaBox – 80-litrowa przestrzeń pod podłogą bagażnika, odporna na wodę i łatwa do wyczyszczenia. Oferta leasingowa Ford spełni oczekiwania każdego kierowcy, który stawia na ergonomię i nie chce „oszczędzać” pojazdu.
Ile kosztuje wynajem i leasing samochodów Ford?
Oferta Car Lease Polska obejmuje zarówno leasing, jak i wynajem długoterminowy aut. Miesięczne stawki za wynajem Forda Kuga i Puma zaczynają się już od 1300 zł. Alternatywą dla wynajmu jest leasing samochodu, który w wielu przypadkach może okazać się bardziej korzystny – zwłaszcza gdy Twoją intencją jest zakup samochodu po spłacie ostatniej raty leasingowej. Oczywiście, nie jesteś do tego zobowiązany – możesz zdecydować się na leasing z opcją zakupu lub po zakończeniu umowy rozważyć leasing nowego auta.
Ford Puma czy Ford Kuga? Podsumowanie wyboru SUV-a dopasowanego do Twoich potrzeb
Ford Puma to wybór dla tych, którzy cenią styl i preferują kompaktowe auta. Bardzo dobrze sprawdzi się jako auto miejskie, ale nie zawiedzie też na dłuższej trasie. Dobrze wyposażona, dynamiczna i zaskakująco przestronna jak na swoje rozmiary. Ford Kuga to z kolei rasowy SUV – komfortowy, rodzinny i dopracowany. Lifting dodał mu charakteru, ale nie odebrał jego podstawowej funkcji: bycia wygodnym i praktycznym środkiem transportu na co dzień i od święta.
Ostatnio na blogu

TOP 5 aut dla przedstawicieli handlowych – praktyczne i ekonomiczne wybory
Crossover i SUV to pojazdy, które charakteryzują się wysokim nadwoziem i sporym prześwitem, który jest znacznie większy niż w standardowych autach osobowych. Lista różnic jest jednak znacznie dłuższa! Wyjaśnijmy Ci, jakie są wady i zalety SUV-ów, oraz przedstawimy cechy crossoverów. Zobacz sam, które auto najlepiej spełni Twoje potrzeby!

Ranking aut premium z największymi rabatami w leasingu 2025
Elektryk do 150 tysięcy? Tak to możliwe! Jeszcze kilka lat temu taka cena oznaczała głównie miejskie samochody z minimalnym zasięgiem i topornym designem. Dziś na rynku pojawiło się sporo świeżych graczy, którzy mieszają w segmencie aut elektrycznych, a wszystko to w budżecie, który nie zrujnuje Twojego portfela. Nasz ranking najtańszych aut elektrycznych gromadzi najciekawsze elektryki, które można kupić (albo zamówić) w 2025 roku za maksymalnie 150 tys. zł. Zobacz, jakie auto elektryczne warto wziąć w leasing.

Jeep Compass vs Suzuki Across – które auto lepiej sprawdzi się w wynajmie długoterminowym?
Masz przekonanie, że chińskie samochody to wciąż tanie podróbki zachodnich modeli? To bardzo krzywdząca opinia, tym bardziej że najnowszy SUV klasy C, który w zeszłym roku pojawił się na europejskich drogach, ma wszelkie predyspozycje ku temu, aby zawładnąć sercami polskich kierowców. Przyjrzyjmy się bliżej Jaecoo 7. Czy warto zainwestować w ten model?