TOP 7 modeli premium z najniższą wartością rezydualną po zakończeniu leasingu

TOP 7 modeli premium z najniższą wartością rezydualną po zakończeniu leasingu

Udostępnij artykuł

Szukasz auta w rozsądnej cenie, które będziesz mógł wykupić bez mocnego naruszania domowego lub firmowego budżetu? Poznaj nasze top 7 modeli premium. Wartość rezydualna nie musi być w tym przypadku żadną przeszkodą!

Z artykułu dowiesz się:

  • Czym jest wartość rezydualna i jak wpływa na wysokość rat leasingowych.
  • Które samochody premium mają wysoką, a które niską wartość rezydualną.
  • Czy warto zdecydować się na leasing popularnych modeli takich jak Volvo XC40, Suzuki Vitara, Mercedes CLA czy Porsche 911.
  • Które auta premium oferują najlepszy stosunek kosztów leasingu do ich wartości po zakończeniu umowy.
  • Jakie czynniki wpływają na utrzymanie wysokiej wartości samochodu na rynku wtórnym.

Czym jest wartość rezydualna samochodów?

Zanim przejdziemy do konkretnych modeli, wyjaśnijmy sobie, czym tak naprawdę jest wartość rezydualna. To nic innego jak przewidywana wartość rynkowa samochodu na koniec okresu leasingu wyrażona jako procent jego początkowej ceny zakupu. Inaczej mówiąc, to ile auto będzie warte, kiedy oddajesz je po kilku latach użytkowania.

Wysoka wartość rezydualna oznacza, że samochód mało traci na wartości w czasie. To korzystne dla leasingobiorcy, bo rata miesięczna może być niższa. Niska wartość rezydualna oznacza natomiast, że miesięczna rata leasingowa może być wyższa, ponieważ większa część wartości samochodu musi zostać spłacona w trakcie trwania umowy. Jeżeli chciałbyś zobaczyć, jak kształtują się ceny pojazdów po zakończeniu umowy, nasz kalkulator leasingowy może okazać się pomocny. Poniżej przedstawiamy listę aut z segmentu premium, które mogą mieć naprawdę niską wartość rezydualną w chwili wykupu, przy czym miesięczna rata wcale nie będzie aż tak dotkliwa dla Twojego portfela. 

Volvo XC40 – charakterystyka i opis modelu

To kompaktowy SUV segmentu premium, który wyróżnia się skandynawskim designem i oferuje przestronne wnętrze. Volvo XC40 zadebiutował w 2017 roku jako najmniejszy SUV w ofercie marki. W krótkim czasie zdobył wiele nagród za design i bezpieczeństwo, co zachęciło koncern do dalszego rozwoju modelu. Obecnie Volvo konsekwentnie rozwija tę linię, wprowadzając wersje z napędem hybrydowym oraz elektrycznym. Model XC40 stał się ważnym ogniwem w strategii Volvo, ponieważ podkreśla nacisk na ekologiczne technologie i nowoczesne rozwiązania w segmencie aut miejskich i kompaktowych SUV-ów.

Dlaczego leasing Volvo XC40 może być dobrą propozycją dla polskiego kierowcy? Przede wszystkim auto dostępne jest z różnymi jednostkami napędowymi, w tym benzynowymi, hybrydowymi typu mild hybrid oraz w wersji w pełni elektrycznej (XC40 Recharge). Średnie spalanie w zależności od wersji wynosi od około 6 do 9 litrów na 100 km (w przypadku wersji spalinowych). Auto przyspiesza do 100 km/h w czasie około 6–8 sekund, a przestrzeń bagażowa ma pojemność około 460 litrów.

Centralnym punktem wnętrza jest duży, dotykowy ekran systemu multimedialnego, który działa pod kontrolą platformy Android Automotive. Adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu oraz system wykrywania pieszych i rowerzystów, zwiększają bezpieczeństwo jazdy, co jest szczególnie ważne w mieście i na zatłoczonych trasach, gdzie nietrudno o wypadek. 

Suzuki Vitara FL Premium Plus: najlepsze auta premium rezyduum

Wartość rezydualna samochodów jest dla Ciebie priorytetem? W takim razie decyzja o leasingu Suzuki Vitara FL Premium Plus będzie słuszna. To odświeżona wersja popularnego kompaktowego SUV-a do miasta i w dłuższe trasy. Dzięki zmodernizowanemu przodowi z nowymi reflektorami LED i charakterystyczną atrapą chłodnicy auto prezentuje się naprawdę imponująco. Wnętrze jest komfortowe i przestronne, a w standardzie, jak na auto klasy premium przystało, znajdziesz skórzaną tapicerkę, podgrzewane fotele oraz duży, dotykowy ekran multimedialny z Apple CarPlay i Android Auto.

Leasing samochodu, który przyciąga nie tylko piękną sylwetką, ale także zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa, zdecydowanie ma sens. Aktywny tempomat adaptacyjny, system monitorowania martwego pola, asystent pasa ruchu, automatyczne hamowanie awaryjne, a także kamera 360 stopni — wszystko jest intuicyjne i na wyciągnięcie reki. Vitara to auto bardzo przyjemne w prowadzeniu, z dobrze zestrojonym zawieszeniem, które radzi sobie zarówno na miejskich drogach, jak i na lekkim terenie. Napęd AllGrip pozwala poczuć się pewnie na śliskiej nawierzchni czy na szutrowych ścieżkach, więc jeżeli wykorzystujesz auto trochę firmowo, a trochę prywatnie, nie zawiedziesz się.

Mercedes CLA 200 Shooting Brake AMG Premium Plus

Ten sportowo stylizowany kombi klasy premium wyróżnia się agresywną linią nadwozia inspirowaną stylistyką AMG – sportowy przedni zderzak, czarne akcenty, duże, aluminiowe felgi oraz charakterystyczne światła LED nadają mu nowoczesny wygląd. Pod maską znajduje się 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.33 litra i mocy około 163 KM. Przyspieszenie do 100 km/h trwa około 8,2 sekundy, co czyni CLA dynamicznym i zwinnym na drodze. Średnie zużycie paliwa oscyluje w granicach 6,0–6,5 l/100 km.

Mercedes CLA 200 AMG Premium Plus to prawdziwa technologia na pokładzie – system multimedialny MBUX z asystentem głosowym „Hej Mercedes”, inteligentny tempomat adaptacyjny, system utrzymania pasa ruchu, asystent martwego pola, aktywne hamowanie awaryjne oraz system monitorowania zmęczenia kierowcy. Auto wyposażono także w kamerę cofania i system parkowania z czujnikami.

A może Porsche 911? Samochody, które zyskują na wartości!

Jeżeli podstawowym czynnikiem wyboru nie jest wartość rezydualna samochodów, być może zainteresuje Cię Porsche 911prawdziwa ikona wśród samochodów sportowych, rozpoznawalna na całym świecie dzięki charakterystycznej sylwetce i wyjątkowym osiągom. Auto wyposażone jest w sześciocylindrowy silnik typu boxer umieszczony za tylną osią, co wpływa na unikalne właściwości jezdne i prowadzenie. Model 911 to jeden z najstarszych i najbardziej legendarnych samochodów sportowych; w ofercie marki znajdują się wersje coupe, kabriolet oraz roadster. Auto dostępne jest z silnikami boxer o pojemności od 3,0 do niemal 4,0 litrów i mocy od 250 do ponad 600 KM. 

Porsche 911 to samochód, który łączy ekstremalne osiągi z codzienną użytecznością. Zawieszenie aktywnie dostosowuje się do stylu jazdy, dlatego możesz jeździć w każdych warunkach. Użytkownicy doceniają trwałość silników i sprawność skrzyni biegów, ale zwracają uwagę na wysokie koszty serwisu i eksploatacji. 

A może chiński debiutant? Omoda 5 Premium

To taki świeżak w branży, który od razu chce namieszać. Model “Premium” to jego najlepsza kreacja, dopracowana tak, żeby nikt nie przeszedł obojętnie. Wnętrze? Totalny high-tech. Pod tą całą otoczką kryje się solidna, choć jeszcze nie do końca sprawdzona konstrukcja – w końcu to nowa gra na europejskim podwórku. Pod maską znajdziesz turbodoładowany silnik 1.6 TGDI o mocy 197 KM, sparowany z 7-biegową skrzynią DCT, która całkiem sprawnie ogarnia przyspieszanie w miejskim stylu. Napęd trafia na przednie koła, a miękkie zawieszenie dobrze radzi sobie z nierównościami. Omoda może jeszcze nie ma opinii niezawodnego gracza, ale technicznie to zaskakująco dopracowana konstrukcja.

Suzuki Swace Premium Plus – cichy i niezawodny 

Swace to ukłon Suzuki w stronę ekologii i sprawdzonej technologii – a konkretnie, japońskiego know-how od Toyoty. Pod karoserią kryje się dobrze znany napęd hybrydowy 1.8 o mocy systemowej 122 KM, znany z Corolli. W wersji Premium Plus dostajesz m.in. podgrzewaną kierownicę, elektryczną klapę bagażnika i pełny pakiet systemów wspomagających jazdę, w tym aktywny tempomat i asystenta pasa ruchu. Auto prowadzi się lekko, świetnie tłumi hałasy i nie szarpie – idealne do miasta i spokojnej trasy. Do tego zużywa średnio około 4,5 l/100 km, a wartość rezydualna samochodu nie należy do wysokich.

Mercedes E 220 D – z klasą i dla każdego 

E-klasa w wersji 220 d to przykład na to, że można połączyć luksus, osiągi i zdrowy rozsądek. Pod maską pracuje czterocylindrowy diesel 2.0 o mocy 197 KM i 9-biegowa automatyczna skrzynia 9G-TRONIC. Przyspieszenie do setki w 7,6 sekundy i spalanie na poziomie 5–6 l/100 km robią wrażenie, zwłaszcza że jedziesz w ciszy i pełnym komforcie. W kabinie znajdziesz najnowszy system MBUX z ekranem dotykowym, asystenta głosowego i adaptacyjne zawieszenie. A wszystko to zamknięte w eleganckiej sylwetce.

Mercedes CLA 200 Coupe z duszą sportowca

CLA 200, dostępny w ofercie Car Lease Polska,  to taka trochę zadziorna wersja klasy A – wygląda jak coupe, jeździ jak kompakt, ale daje więcej emocji. Pod maską ma silnik 1.3 turbo o mocy 163 KM, wspierany przez 7-biegową skrzynię dwusprzęgłową. Przyspiesza do setki w nieco ponad 8 sekund, ale najwięcej frajdy daje na krętych drogach – układ kierowniczy jest precyzyjny, a zawieszenie zestrojone z lekko sportowym pazurem. W środku dostajesz typowo mercedesowy styl: cyfrowe zegary, ambient light i intuicyjny system MBUX. To auto, które łączy lifestyle z osiągami, bez konieczności wchodzenia w segment premium na pełen etat.

Ostatnio na blogu

TOP 5 aut dla przedstawicieli handlowych – praktyczne i ekonomiczne wybory

Crossover i SUV to pojazdy, które charakteryzują się wysokim nadwoziem i sporym prześwitem, który jest znacznie większy niż w standardowych autach osobowych. Lista różnic jest jednak znacznie dłuższa! Wyjaśnijmy Ci, jakie są wady i zalety SUV-ów, oraz przedstawimy cechy crossoverów. Zobacz sam, które auto najlepiej spełni Twoje potrzeby!

Ranking najlepszych elektryków do 150 tys. zł: BYD, Jaecoo, MG i inni

Ranking aut premium z największymi rabatami w leasingu 2025

Elektryk do 150 tysięcy? Tak to możliwe! Jeszcze kilka lat temu taka cena oznaczała głównie miejskie samochody z minimalnym zasięgiem i topornym designem. Dziś na rynku pojawiło się sporo świeżych graczy, którzy mieszają w segmencie aut elektrycznych, a wszystko to w budżecie, który nie zrujnuje Twojego portfela. Nasz ranking najtańszych aut elektrycznych gromadzi najciekawsze elektryki, które można kupić (albo zamówić) w 2025 roku za maksymalnie 150 tys. zł. Zobacz, jakie auto elektryczne warto wziąć w leasing.

Jeep Compass vs Suzuki Across – które auto lepiej sprawdzi się w wynajmie długoterminowym?

Masz przekonanie, że chińskie samochody to wciąż tanie podróbki zachodnich modeli? To bardzo krzywdząca opinia, tym bardziej że najnowszy SUV klasy C, który w zeszłym roku pojawił się na europejskich drogach, ma wszelkie predyspozycje ku temu, aby zawładnąć sercami polskich kierowców. Przyjrzyjmy się bliżej Jaecoo 7. Czy warto zainwestować w ten model?